Profil absolventa ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Absolvent se plně orientuje v jednotlivých oblastech kulturních, náboženských a uměleckých pravěku až po současnost, je si vědom jejich souvztažnosti s obecnými ideovými, politickým a hospodářskými procesy. Ovládá metody, techniky a teoretické přístupy k historickým prame i nepísemným) a jejich interpretacím, dokáže je aplikovat a kriticky zhodnotit, a to i v s s dalšími humanitními a společenskovědními přístupy (zejména v oblasti dějin idejí, umělec religionistiky a společenských věd). Je obeznámen se základními písemnými a nepísemnými pr kulturních dějin a je schopen vyhledávat, typologizovat a kriticky interpretovat další pra Absolvent je schopen pohotově a poučeně porozumět sémiotickému systému komunikace v EU, do přesvědčivě, logicky a odborně kvalifikovaně veřejně vyjadřovat s vědomím vědecké zodpověd komunikaci. Absolvent má plnou a prokazatelnou znalost dějin evropské kultury a vzdělanosti, nábožensk Evropy a vývoje evropské vizuální kultury od pravěku po současnost, dokáže identifikovat a zhodnotit historické kulturní jevy a procesy, které ovlivňují moderní a současné sociokult identitu a sebedefinici Evropy, včetně jejích jednotlivých součástí, a Evropanů. Je schope shromáždit, klasifikovat a popsat, kriticky analyzovat a interpretovat písemné i nepísemné se kvalifikovaně vyjádřit k jejich existujícím nebo nově podaným analýzám a interpretacím diskutovat. Je si vědom souvislostí mezi kulturními dějinami a vývojem ideového, politické a hospodářského kontextu, tyto souvislosti dokáže definovat a kvalifikovaně analyzovat. Sv znalosti dokáže prakticky aplikovat formou akademických a veřejných diskusí i v konkrétní (např. v médiích, vydavatelské a výstavní praxi, při ochraně národního a evropského kultur restaurování apod.). Absolvent je schopen samostatně identifikovat a analyzovat problémové okruhy evropských ku nejen na rovině výběru a kritické analýzy a interpretace jednotlivých pramenů či apriorně otázek či epoch, ale i v podobě teoretických a metodických přístupů překračujících tyto da přitom různé přístupy historických věd, s nimiž je důkladně teoreticky i prakticky obeznám metody a techniky dalších společenskovědních a humanitních disciplín (zejm. sociologie, re antropologie, dějiny umění). Rozumí standardním i inovativním teoriím a metodám, dokáže je zhodnotit a sám navrhovat, svůj postup je přitom schopen reflektovat, veřejně diskutovat a